top of page

השוואה או השראה

עודכן: 7 באוג׳ 2020

רובנו מסתכלים על אחרים, בכדי להשוות כמה אנחנו טובים, ביחס אליהם.

כשאנחנו עושים זאת, אנחנו לא נאמנים לעצמנו - לאמת שלנו, לרצונות שלנו, לעמדות שלנו.

למעשה, אנחנו בכלל לא אנחנו.


מצא את ההבדלים

כל אחד מאתנו כל כך אחר, כל כך שונה וייחודי. נולדנו שונים מבחינה גנטית, במקום אחר ובזמן אחר, גדלנו בסביבה אחרת ובמשפחות שונות שהגיעו גם הן עם מטענים אחרים ושונים. גם במסגרת המשפחתית המצומצמת שלנו, כפי שיש קווי דמיון, ישנם גם כל כך הרבה הבדלים בין הילדים לבינינו ההורים, ובין כל אחד מבין הילדים שלנו.

אפילו בין תאומים ובמקרה הפרטי שלי - תאומות, שגדלו באותו בית, כל אחת מהן היא עולם ומלואו. כל אחד מאיתנו מסגל לעצמו את אמונותיו, הרגליו ועמדותיו על בסיס המבנה הפנימי שלו, המחשבות והרגשות שלו, החוויות האישיות שלו. והרבה מכל אלה מושפע מהתייחסות והציפיות של המשפחה והסביבה שלנו, כלפינו.

מהסיבה הזו, כל אחד מאיתנו רואה כל כך אחרת את החיים, בצבעים שונים, בטעמים שונים, ברגשות שונים ובתחושות וזוויות ראיה שונות - הכול תלוי ומושפע מעיני המתבונן.


השוואה? בשביל מה?

לכן אם נשווה עצמנו למי שמולנו, יתכן ונרגיש פחות טובים או יותר טובים. זהים או שונים, מוערכים או מושפלים, אהובים או שנואים, ראויים או לא שווים, מאושרים או אומללים, יפים או מכוערים, מוצלחים או נכשלים...המסר ברור.

השוואה אינה בהכרח משקפת את המציאות שלנו ושל מי שאנחנו משווים אליו.

הכול כל כך סובייקטיבי, כל כך אישי, כל כך שונה ומשתנה מאדם לאדם ובטח, מושפע מהזמן, מהמקום ומהמצב.


לעורר את ההשראה

מזמינה אתכם, במקום להשוות ולהשתוות לאחרים, להתחיל לבחור בדמות כלשהי שמעוררת בכם השראה. זו יכולה להיות דמות מהעבר,מההווה או אפילו דמות דמיונית שקיימת אצלכם בראש. ולהתייחס אליה כאל מודל לחיקוי עבורכם, על אותן האיכויות שיש בה ושהייתם רוצים לאמץ.

באמצעות אותה הדמות לשאוף, לשפר, לוותר, לשנות, להוסיף ולמקסם חלקים קיימים או חסרים שחשובים לכם.

השראה מדמות כלשהי יכולה להיות הבגד שהיא לובשת, התספורת, ריח הבושם, שפת הגוף והדיבור, התנהגות הדמות, הגישה, ההצלחות שלה.

כי השראה -זה נפלא! יש בה כוח מעצים, מקדם ומחזק.

במקום להשוות, לקנא, להשתתק, לפחד, להימנע ועוד פעולות לא מועילות, מגבילות ומסרסות, בואו נבחר את אותן דמויות אמיתיות או דמיוניות ונשאב מהן השראה. כך נהיה עוד יותר מצליחים, עוד יותר מסופקים ועוד יותר מאושרים מכפי שאנחנו כבר עכשיו.

מכל אדם יש לנו מה ללמוד, מה לקבל ומה לאמץ.








114 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page